Mardröm

Jag drömde en mardröm i natt. Det började med att jag var på Gina Tricot och provade en klänning. Jag skulle gå en bit från omklädningsrummet till en större spegel för att se hur den satt. När jag kom tillbaka till omklädningsrummet så var både min jacka och väska borta. I väskan hade jag väldigt dyrbara saker, så jag blev typ rädd och ledsen så jag började gråta jättemycket.
Sen gick tiden, och jag hann både vara hemma hos Erik och på mitt land. Sen fick jag ett telefonsamtal av någon som jag inte kommer ihåg vem det var. Hon sa att en i min skola hade tagit min väska. Jag åkte hem, och sedan till min skola (som varken låg där min skola ligger eller såg ut som min skola ser ut, men i drömmar blir ju saker lite konstiga). På vägen till min skola såg jag teatertvåorna sitta i gräset, och framför en utav killarna låg min väska! Jag blev skitsur, slog ner honom, och tog den tillbaka. Sedan fortsatte jag mot skolan. Där träffade jag Marre och Carro. Vi gick in, och efter ett tag såg vi stora eldlågor flamma upp utanför dörren. Jag fick panik, men sedan hörde vi i en högtalare att alla skulle springa upp på tredje våningen (eftersom elden tydligen inte kunde ta sig dit). När vi var där uppe så klättrade en massa elever ner för en jättelång stege. Efter ett tag kom vi ner, men fick tydligen inte gå iväg förrän andra sidan med elever gått. Jag trotsade honom och hoppade ner den sista biten och sprang. En bit ifrån skolan stod min familj (- Fredrik). När jag såg dom så började jag gråta av lycka. Lycka för att jag hittade min väska, och för att jag klarade mig ur branden. Då vaknade jag, med tårar rinnande ner för kinderna.

Det jag tycker är konstigt är att Fredrik inte var där.. Jag tror jag vet varför det blev så..

image373


image374

Kommentarer
Postat av: Erik

:/
(L)

2007-10-22 @ 21:35:34
URL: http://westerback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0