Barnvakt

Hej hej. Var hos Carolina igår och åt tårta. Det var väldigt trevligt, även fast jag blev lita trött och flamsig av den varma luften (eftersom vi hade fina tända ljus ;))
Idag har jag varit barnvakt åt min kusin. Hade typ panik, hade ingen aning om vad vi skulle göra. Man måste nämligen hålla henne sysselsatt heela tiden. Och att kolla på tv är inget att tala om. Efter 10 minuter måste hon hoppa och springa runt. Men jag kom sedan på att vi kunde baka. Tog en promenad till Limpan för att köpa det vi behövde, gick hem och åt lite lunch, sen satte vi igång med att baka både chokladbollar och bullar. Som tur var så tog det nästan hela dagen. Så jag tjänade 500 kr denna dag, känns bra :)
Imorgon bär det av till IKEA med the family. Ska köpa lite grejer som är bra att ha när jag flyttar hemifrån, haha. Jag vet, jag är ett freak, men jag tycker att det är kul. Tyvärr kan Erik inte följa med, för bilen blir full :( Men ska iallafall gå på bio sen på kvällen.
Nu har jag fett ont i magen. Börjar få såndär ångest igen för att jag ätit onyttigt. Men vadå, är det mitt fel att folk fyller år och att man äter tårta då? Iochförsig så kan man ju alltid avstå, men jag kan inte. Jag kan säga innan att nu ska jag inte ta något, men sen när den bara står där på bordet och det känns som att den stirrar på mig med sina "ätuppmig"-ögon så brister allt.
Men blev ganska glad när min kusin kom med en liten kommentar idag: Ååh, måste du alltid vara så himla snygg?
Och då såg jag verkligen förjävlig ut. Men såna kommentarer kan liksom förgylla hela min dag. Hon är för söt.

image389

Kommentarer
Postat av: Erik

Men jag kaaaaaaaaaaan följa med :D

2007-11-01 @ 14:57:48
URL: http://westerback.blogg.se
Postat av: Ellinor

Erik: Jaaaa ;D

2007-11-02 @ 12:55:25
URL: http://ellinorolofson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0