Äntligen helg

Äntligen så är det helg . Eftersom jag låg hemma och hade influensan hela förra helgen så längtade jag extra mycket till den här :) I torsdags hade jag mitt samhällsprov . Jag faktsiskt bättre än jag trodde . Om jag har turen på min sida så kanske jag får G ;P När jag kom hem från skolan var jag helt slut, deckade i soffan . Sen vaknade jag precis lagom till att Carin ringde (: Blev ganska förvånad där, trodde det skulle komma fram på fredagen eller på måndag :S Det var skönt att prata av sig med henne, har hänt så mkt på sista tiden .

Igår så var skolan ganska jobbig .  Har kommit efter i svenskan eftersom jag varit sjuk . Och det blir inte bättre av att det är grammatik vi håller på med, det är inte ngt som jag är så bra på precis 8-) Så kämpade mig egenom den lektionen . Sen hade vi natur, men Peter var inte där, så Björn kom och tog närvaro och satte på en film om klimatförändringarna . Jag blev fan rädd . Dom visade hur mkt som skulle översvämmas av världen om vi fortsätter så som vi gör nu.. I asien skulle 60 miljoner människor dö . Och det var bara Asien ! Sen pratade dom om att dom för första gången hittat en isbjörn som drunknat . P.g.a. att massa is smält.. Den hade simmat och simmat och försökt hitta is som den kunde gå upp på, men efter några kilometer så orkade den inte simma längre, så den dog :( Det är värsta hemskt . Men men.. Hade musik sen . Den tråkigaste körlektionen ngnsin . Gjorde några typ andningsövningar eller ngt . Men steelpanen var iaf kul :D Det var bara folk från min klass där, och det var skönt, för vi slapp dom från natur :P Haha, vad elak jag är :P Men det gick iaf jättebra :) Har lärt mig en hel låt nu, och vi ska få lära oss en till innan konserten som vi ska ha (8-)) Efter skolan åkte jag ner på stan och träffade Erik . Köpte en ny mascara och sen väntade vi på att min pappa skulle komma, för han skulle med mig till optikern . När han kom så gick vi dit . Gjorde mitt linstest och optikern sa att jag skulle komam och hämta linserna antingen onsdag eller torsdag, men dom skulle ringa innan . Efter det så tog vi bussen hem . Gjorde inte så mkt igårkväll.. Kollade på Leagally Blonde iaf :P Den är bra :P

Vaknade bredvid Erik i morse :) Gick upp vid 09.00 och duschade . Äntligen hade mamma köpt nya rakblad, himmelriket, för mina ben var som små håriga monster just då ;P Sen gjorde jag mig iordning, fixade håret, sminkade mig o.s.v. Vi tog sedan 12.20 bussen hem till Erik . Och nu sitter jag här . Erik har precis duschat, så jag hade inget annat för mig än att sitta här :P Ska på bio senare ikväll .

Mitt "måste ha" just nu:

  

Vilken av dom tycker ni är finast ? Vet inte vilka jag ska köpa :/

Kommentarer
Postat av: Andrea

dom bruna ser snyggast ut!

2007-03-25 @ 12:14:47
URL: http://andreaepalmqvist.blogg.se
Postat av: Ellinor

Andrea: Okej :D Tänkte köpa dom först, men dom fanns inte då, så då tänkte jag köpa dom guldiga.. Men nu fanns dom, så jag tror jag ska köpa dom iaf :P

2007-03-25 @ 12:31:13
URL: http://ellinorolofson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0